BOE نمایشگرهای 15 اینچی OLED برای آیپدهای آینده تولید می‌کند

طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، به نظر می‌رسد BOE تامین‌کننده اپل، اخیرا یکی از کارخانه‌های خود در چین را با هدف تولید نمایشگرهای OLED بزرگتر برای تبلت‌های آیپد اپل تغییر کاربری داده است.

نشریه The Elec گزارش می‌دهد که BOE احتمالا پس از تبدیل شدن به تامین‌کننده نمایشگرهای آیفون 13 در سال گذشته، اکنون قصد دارد نمایشگرهای OLED دستگاه‌های آیپد آینده غول فناوری را نیز تامین کند. کارخانه این تولیدکننده که گفته می‌شود تغییر کاربری داده است، اکنون قادر به تولید نمایشگرهای 15 اینچی خواهد بود، اما از طرفی باید دید که آیا اپل قصد عرضه یک آیپد 15 اینچی را دارد یا خیر.

در ادامه این گزارش همچنین توضیح داده شده که BOE در این کارخانه خود اکنون قادر خواهد بود تا نمایشگرهای OLED با دو لایه قرمز، سبز و آبی تولید کند که این امر می‌تواند به افزایش روشنایی نمایشگر آیپدهای آینده کمک زیادی کند. البته هنوز تامین نمایشگر آیپد توسط BOE تایید نشده و باید دید که آیا این تامین‌کننده در تجاری‌سازی این پنل‌ها نیز به دلیل پیچیدگی فناوری آن‌ها موفق خواهد بود یا خیر.

گزارش‌ها درباره آیپد 15 اینچی

مارک گورمن از بلومبرگ در ژوئن سال گذشته اشاره کرده بود که اپل مهندسان و طراحانی دارد که روی آیپدهایی با نمایشگر بزرگتر کار می‌کنند و همچنین در گزارش آخرین ماه میلادی سال قبل خود به آیپد ۱۵ اینچی اشاره کرده بود اما باید دید چه زمانی شواهد بیشتری درباره این دستگاه مشخص خواهد شد.

در حال حاضر نمایشگر OLED گوشی‌های آیفون اپل توسط سامسونگ و ال‌جی تامین می‌شود، اما طبق اتفاقات اخیر، به نظر می‌رسد غول فناوری مستقر در کوپرتینو تلاش زیادی دارد که زنجیره تامین خود را به طور پیوسته متنوع کند تا روی یک تامین‌کننده واحد متکی نباشد و این امر وجود قیمت‌های رقابتی و به نوعی کاهش هزینه تولید اپل را نیز تضمین می‌کند.