اپل اولین شرکت 3 تریلیون دلاری دنیا شد

با افزایش قیمت سهام اپل، کوپرتینویی‌ها به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری دنیا تبدیل شدند. ارزش سهام اپل در سال گذشته میلادی رشد بیش از 40 درصدی را تجربه کرد.

با رسیدن قیمت سهام اپل به 182.86 دلار، کوپرتینویی‌ها توانستند ارزش بازار 3 تریلیون دلار را تجربه کنند. اپل توانسته در کمتر از 4 سال ارزش خود را 3 برابر کند و از یک شرکت 1 تریلیون دلاری به یک غول 3 تریلیون دلاری تبدیل شود.

اپل در فصل چهارم سال مالی 2021 در تمام بخش‌ها با افزایش درآمد مواجه شد و درآمد سالانه‌اش هم رشد 29 درصدی را تجربه کرد. در حالی که آیفون‌ها دلیل اصلی رشد درآمد کوپرتینویی‌ها به حساب می‌آیند، کسب‌وکار سرویس‌های این کمپانی هم رشد سالانه 25.6 درصدی را تجربه کرده و در فصل چهارم سال مالی 2021 توانست درآمد بیش از 18 میلیارد دلاری برای اپل به دنبال داشته باشد. البته در این بازه زمانی مک‌ها هم فروش مناسبی را تجربه و رکوردشکنی کردند.

 کمی بیش از یکسال پیش توانست به یک شرکت 2 تریلیون دلاری تبدیل شود؛ یعنی نزدیک به دو سال پس از اینکه یک کمپانی 1 تریلیون دلاری شد. رسیدن ارزش بازار اپل به 3 تریلیون دلار جای تعجب چندانی ندارد چرا که بسیاری از تحلیلگران چنین موضوعی را پیش‌بینی کرده بودند.

این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک ارزش سهام اپل به 200 دلار برسد تا ارزش بالاتری را تجربه کند و ارزش بازار آن به مرور زمان به 3.5 تریلیون دلار نزدیکتر شود.