هندزفري i11 بهتر است يا i12 ؟

امروزه در بسیاری از کارهای روزمره همانند پیاده روی، رانندگی، سوارکاری، تمرین در باشگاه های ورزشی و … احتیاج به یک وسیله سرگرم کننده برای گوش دادن به موسیقی و یا حتی گوش دادن به پادکست های آموزشی به یک ضرورت گریزناپذیر تبدیل شده است.به نظر می‌رسد تنها وسیله ای که این نیاز را به صورت شخصی و در محیطی به دور از هیاهو و با کمترین نویز بتواند برایمان فراهم کند، هندزفری های از نوع داخل گوشی باشند. با توجه به رقابت تنگاتنگ بین هندزفری های i11 و i12 بنا بر آن داریم تا در در این مقاله به بررسی اجمالی و مقایسه مختصری بین این دو محصول بپردازیم:

هر دوی این محصولات دارای ویژگی ها و کارآیی های بسیار مشابه و نزدیک به هم با طرح ظاهری بسیار زیبا در رنگ سفید می باشند. لذا آنچه را که بین این دو محصول مشترک بوده به صورت خلاصه در زیر به آن اشاره شده و در پایان به تفاوت بین این دو محصول و مزایا و معایب هر کدام از آنها پرداخته شده است.

همانطور که از اسم این دو نیز مشخص است هر دو دارای قابلیت اتصال بی سیم از طریق بلوتوث با نسخه 5.0 بوده و برد مفید هر دوی آنها در فضای آزاد حداکثر تا ۱۰ متر می باشد. هر دوی این محصولات دارای قابلیت پخش موزیک با حذف نویزهای محیط و امکان برقراری مکالمه بوده و سازگاری کامل با هر دو سیستم عامل android و ios را دارا می باشند. کنترل گر پخش موسیقی و تماسهای ورودی در هر دو محصول به صورت لمسی و کیفیت پخش صدای هر دو به صورت HD می باشد. هر دوی این هندزفری های بیسیم دارای باتری لیتیوم/یونی قابل شارژ به همراه باکس شارژ مشابه پاوربانک می باشند که در صورت لزوم می توان با قرار دادن آن در محفظه، به شارژ مجدد آن پرداخت. مدت زمان شارژ باتری های این هندزفری های بی سیم بین یک و نیم تا دو ساعت به طول می‌انجامد. حداکثر زمان نگهداری شارژ در صورت استفاده مداوم و وصل بودن به باکس شارژ و بسته به میزان ولوم صدا بین ۱ تا ۳ ساعت می باشد. از دیگر ویژگی های برجسته این دو محصول می توان به دستیار صوتی آنها اشاره کرد که تماس های دریافتی را مدیریت کرده و اقدام به جوابدهی به تماس ها می کند. هیچکدام از این دو هندزفری قابلیت ضد آب و ضد عرق را نداشته و برای فعالیت‌های بدنی همراه با تعریق مناسب نمی باشند. و در آخر جنس بدنه هر دوی این محصولات از abs بوده که به معنای قابلیت ضد ضربه ای آن است.

اما وجه تمایز این دو محصول و تفاوت های بین آنها( هرچند بسیار کم ) به صورت زیر می باشد.

در هندزفری نوع i12 هر کدام از هندزفری ها را به صورت جداگانه می توان استفاده کرد، که این قابلیت در نوعi11 وجود ندارد. از دیگر تفاوت های این دو محصول ظرفیت باطری (ظرفیت باتری هندزفری i12 معادل 1000 میلی آمپر می باشد که بسیار بیشتر از نوع i11 است) و مدت زمان شارژ شدن باتری های این دو محصول می باشد. زمان شارژ شدن باتری هندزفریi11یک و نیم ساعت به طول می‌انجامد و در حالی که در باتری i12 تا ۲ ساعت به طول می انجامد. سوکت شارژ i12 مشابه شارژکن گوشی های موبایل آیفون بوده و نیز دستیار صوتی هندزفری i12 مطابق با دستیار صوتی شرکت اپل طراحی شده است. در هندزفری مدل i12 سنسور تشخیص مکالمه در کنار یک عدد میکروفون روی هر گوشی تعبییه شده است که این قابلیت فقط در مدل های جدید تر i11 به کار گرفته شده است.

با توجه به آنچه که گفته شد نوع طراحی و بسیاری از شاخصه های به کار گرفته شده در این محصول تقریباً مشابه می باشند و آنچه که وجه تمایز بین این دو قرار دارد مسلما قیمت این دو بوده که در i12 قیمت به مراتب بیشتر از i11 می باشد.