ال جی احتمالا از همین هفته شروع به تولید پنل OLED برای آیپد می‌کند

آیپد ایر با نمایشگر OLED شاید زودتر از انتظار وارد بازار شود، زیرا اکنون در گزارش جدیدی ادعا شده که تولید پنل OLED این تبلت اپل از چهارشنبه همین هفته از سوی ال جی آغاز می‌شود.

ال جی و تولید پنل OLED برای آیپد

نشریه ETNews در جدیدترین گزارش خود، درباره برنامه‌های ال‌جی برای توسعه کارخانه OLED خود در شهر پاجو توضیح می‌دهد و در بخشی از این گزارش به آیپد اپل نیز اشاره شده است. نشریه کره‌ای پیش‌بینی می‌کند که تولید نمایشگر OLED مورد استفاده در آیپد از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و البته جزئیات بیشتری درباره آن ارائه نشده است.

کارخانه پاجو ال‌جی روی ساخت پنل‌های OLED در اندازه کوچک و متوسط متمرکز است که برای تولید گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها مانند آیفون و آیپد استفاده می‌شود. همچنین ال‌جی دیسپلی با سرمایه‌گذاری حدود 2.8 میلیارد دلاری خود قصد دارد تا سال 2024 برای تولید پنل‌های OLED خود، تجهیزات اصلی را تا دو برابر افزایش دهد تا بتواند میزان تقاضای اپل را تامین کند.

در همین حال از ال‌جی در کنار سامسونگ به عنوان یکی از دو تامین کننده اصلی نمایشگر LPTO OLED یاد می‌شود که قرار است آیفون 14 پرو و پرو مکس از آن‌ها بهره ببرند. همچنین طبق گزارش‌های قبلی، ال‌جی ظاهرا در حال تولید سه نمایشگر جدید 24، 27 و 32 اینچی برای اپل است که گفته می‌شود دو گزینه اول برای آی‌مک و نسخه 32 اینچی به عنوان جانشینی برای Pro Display XDR روانه بازار خواهد شد.

از طرفی دیگر هفته گذشته نیز اعلام شده بود که اپل احتمالا در 2024 از یک آیپد مجهز به نمایشگر OLED رونمایی خواهد کرد که البته اپل برای تامین پنل OLED این دستگاه قصد دارد با سامسونگ همکاری کند. البته کوپرتینویی‌ها برای اینکه چنین پروژه‌ای برای کره‌ای‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد، باید تعداد بالایی از این پنل‌ها را سفارش دهند و سامسونگ نیز ادعا کرده با دستیابی به تجهیزات جدید، می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

بازنشرشده از وب سایت دیجیاتو