Ios 15.4 3
آپدیت iOS 15.4 با قابلیت باز کردن فیس آیدی با ماسک منتشر شد

همانطور که اپل در جریان رویداد Peek Performance وعده داده بود، امروز آپدیت iOS 15.4 را به همراه iPadOS 15.4 منتشر کرد. نسخه جدید iOS پس از مدت‌ها که تحت نسخه بتا منتشر شده بود، حالا در نسخه نهایی با قابلیت باز کردن فیس آیدی با ماسک در اختیار کاربران قرار گرفت.

کاربران برای دریافت این نسخه از iOS و iPadOS باید به تنظیمات، General و سپس Software Update بروند. البته در حال حاضر این سیستم عامل‌ها در اختیار تمام کاربران قرار نگرفته و انتظار می‌رود به‌زودی همه بتوانند آن را دانلود و روی دستگاه‌شان نصب کنند.

ویژگی‌های آپدیت iOS 15.4
در این بروزرسانی کاربران می‌توانند حتی با ماسک هم فیس آیدی گوشی هوشمندشان را باز کنند، البته این ویژگی تنها در اختیار کاربران آیفون 12 و مدل‌های جدیدتر قرار می‌گیرد. این قابلیت مانند فیس آیدی عادی کار می‌کند اما نواحی اطراف چشمان کاربران را اسکن می‌کند.

در این آپدیت همچنین با 37 ایموجی جدید روبه‌رو هستیم و شامل API برای زیرساخت قابلیت «Tap to Pay on iPhone» می‌شود که پرداخت از طریق اپل پی و NFC را ممکن می‌کند.

آپدیت iOS 15.4
اپل همچنین آپدیت iPadOS 15.4 را هم منتشر کرده که از قابلیت «یونیورسال کنترل» (Universal Control) بهره می‌برد. این ویژگی امکان کنترل چندین مک و آیپد از طریق یک ماوس/ترک پد و کیبورد را فراهم می‌کند.

در این آپدیت‌ها امکان افزودن دامنه‌های اختصاصی به ایمیل آی‌کلود از طریق خود دستگاه وجود دارد. از دیگر تغییرات می‌توان به بهبودهای سیری، قابلیت اضطراری SOS و موارد دیگر اشاره کرد.

در کنار ویژگی‌های بالا، با رفع باگ‌ها هم روبه‌رو هستیم که شامل رفع باگ کیبورد در هنگام ورود اعداد و عدم همگام‌سازی تصاویر و ویدیوها در Photo Library در آی‌کلود می‌شود. کاربران آیفون 6s و مدل‌های جدیدتر می‌توانند بروزرسانی iOS 15.4 را دریافت کنند، یعنی همان گوشی‌های هوشمندی که با iOS 15 سازگارند.

اپل همچنین آپدیت‌های تی‌وی او‌اس 15.4، هوم پاد 15.4، مک اواس مانتری 12.3 با یونیورسال کنترل و همچنین watchOS 8.5 را هم در اختیار کاربران قرار داده است.

بازنشر شده از سایت دیجیاتو